Ο θεωρητικός του Βυζαντινοθωμανισμού

othwmanoi

Ο θεωρητικός του Βυζαντινοθωμανισμού
Γιώργος Καραμπελιάς
Ο Περδικάρης με ελεύθερη προαίρεση και όχι σε δημόσιες δηλώσεις ή έγγραφα
Εκκλησιαστικών ή κοσμικών αξιωματούχων,εύχεται απερίφραστα την μακροημέρευση
Της οθωμανικής κυριαρχίας,ενώ είναι ο μόνος ίσως συγγραφέας της εποχής του ο οποίος
Θεωρεί τους Τούρκους «ομογενείς»,με τους οποίους «συμβασιλεύουν» οι `Ελληνες ,
Αναπτύσσοντας πρώιμα το σχήμα μιας Οθωμανικής «ελληνοτουρκικής πολιτοφροσύνης»,
Την οποία απειλεί το «άφρον» εθνοκεντρικό εγχείρημα του Ρήγα.Και τα επιχείρημα είναι
Κυριολεκτικά διαχρονικά.Οι `Ελληνες διαβίουν σχεδόν αυτόνομα στο εσωτερικό της
Αυτοκρατορίας,ενώ,σε ορισμένες περιοχές,όπως στη Μολδοβλαχία,διαπολιτεύονται
«ελευθέρως και ακωλύπτως»,ενώ καταστρέφονται όχι από πλεονεξία των Οθωμανών,
Αλλά συνέπεια της «ομογένειας» Ελλήνων και Τούρκων ή μάλλον Οθωμανών,χριστιανών
Και μουσουλμάνων,μοιάζει ωσάν να προδιαγράφει επιχειρήματα περί της πολιτισμικής
Και φυλετικής συνάφειας ή και ταυτότητας Ελλήνων και Τούρκων τα οποία επρόκειτο
Να επαναληφθούν στη συνέχεια.Ο Περδικάρης ως πρώιμος «εθνοαποδομιστής»,ανάγει
Την ανάμειξη Ελλήνων και Ασιατών στην αρχαιότητα.
`Ετσι,λοιπόν,σύμφωνα,με το παράδειγμα των ελληνιστικών χρόνων,οι ευγενέστεροι
Των Ελλήνων ασπάστηκαν τον ισλαμισμό ενώ πιστός στον χριστιανισμό έμεινε μόνον ο
Κατώτερος λαός.Κατά συνέπεια η κυριαρχία των Τούρκων στηρίζεται σε πραγματική βάση
Και οι άρχοντες διαφέρουν αρχόμενους μόνο ως προς τη θρησκεία και παραμένουν
«ομογενείς» οι οποίοι συμπάσχουν ο ένας τον άλλο.

Ο θεωρητικός του Βυζαντινοθωμανισμού

4968349_orig

Ο θεωρητικός του Βυζαντινοθωμανισμού
Γιώργος Καραμπέλιος
Ο Περδικάρης με ελεύθερη προαίρεση-και όχι σε δημόσιες δηλώσεις ή έγγραφα
Εκκλησιαστικών ή κοσμικών αξιωματούχων-εύχεται απερίφραστα την μακροημέρευση
Της οθωμανικής κυριαρχίας ενώ είναι ο μόνος ίσως συγγραφέας της εποχής του ο
Οποίος θεωρεί τους Τούρκους «ομογενείς»,με τους οποίος θεωρεί τους Τούρκους
«συμβασιλεύουν» οι `Ελληνες,αναπτύσσοντας πρώιμα το σχήμα μιας οθωμανικής
«ελληνοτουρκικής πολιτοφροσύνης» ,την οποία απειλεί το «άφρον» εθνοκεντρικό
Εγχείρημα του Ρήγα.Και τα επιχειρήματα είναι κυριολεκτικά διαχρονικά.Οι `Ελληνες
Διαβιούν σχεδόν αυτόνομα στο εσωτερικό της Αυτοκρατορίας ενώ,σε ορισμένες
Περιοχές,όπως στη Μολδοβλαχία,διαπολιτεύονται «ελευθέρως και ακωλύτως»,
Ενώ καταστρέφονται όχι από πλεονεξία των Οθωμανών,αλλά συνέπεια «της των
Ιθαγενών κακίας και της των επαράτων πρόεδρων φαυλότητας».
Το δε επιχείρημα του περί της «ομογένειας» Ελλήνων και Τούρκων ή μάλλον
Οθωμανών,χριστιανών και μουσουλμάνων,μοιάζει ωσάν να προδιαγράφει
Επιχειρήματα περί της πολιτιστικής και φυλετικής συνάφειας ή και ταυτότητας
Ελλήνων και Τούρκων,τα οποία επρόκειτο να επαναληφθούν στη συνέχεια.
Ο Περδικάρης,ως πρώιμος «¨εθνοαποδομητής»,ανάγει την ανάμειξη Ελλήνων
Και Ασιατών στην αρχαιότητα.

Νεκτάριος Κατσιλιώτης

Ιστορικός – Εκδότης

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *