Η αρπαγή της ωραίας Ελένης

[inline:oe.jpg]
Η Ελένη έπραξε όσα έπραξε ή σύμφωνα με τις επιθυμίες της Τύχης και με τα σχέδια
Των Θεών και με τις αποφάσεις του πεπρωμένου,ή επειδή αρπάχτηκε με τη βία, ή
Επειδή πείστηκε με τα λόγια ή επειδή κυριεύτηκε από έρωτα.Και αν είναι βέβαια το
Πρώτο,αξίζει να κατηγορείται ο ένοχος.Γιατί η θεική βούληση είναι αδύνατο να την
Εμποδίσει κανείς με την ανθρώπινη πρόνοια.Εάν λοιπόν πρέπει να αποδοθεί η κατηγορία στην
Τύχη και στον Θεό,πρέπει ν’απαλλαγεί η Ελένη από την κακή της φήμη.
(Γοργίας)

Ερμηνεία του κειμένου
Ο Σοφιστής Γοργίας,ως μηδενιστής,παρουσιάζει την ωραία Ελένη ως μια τσούλα με άδειο
Κεφάλι που κάνει ό,τι γουστάρει.Την έχει ικανή να πάει ακόμη και με τον εχθρό της πατρίδας
Και να προδώσει σπουδαία κρατικά μυστικά για χάρη της σεξουαλικής ορμής και μιάς εφήμερης
Πολυτέλειας.Το τραγικό είναι ότι παρουσιάζει τους Θεούς ως ανήμπορα όντα που αδρανούν στα
Γεγονότα ή και συναινούν στην αδικία και στην αναταραχή.
Η αλήθεια όμως είναι πάρα πολύ διαφορετική.Ο Πλάτων μας είπε ότι ο Δίας με τον Ερμή μοίρασαν ψυχεδελικά στο νου του κάθε ανθρώπου τη δίκη και την αιδώ,άρα η ανευθυνότητα δεν
Επιτρέπεται ούτε συγχωρείται,ειδικά όταν εκφέρεται από ευγενή και επώνυμα άτομα.`Επειτα ο
Χριστός μας είπε ότι ο Πατέρας Θεός είναι αγαθός και δίκαιος,άρα δεν επιτρέπει αδικίες.
Συνεπώς οι αρρώστιες,η πείνα και οι πόλεμοι είναι έργα του διαβόλου.
Νεκτάριος Κατσιλιώτης
Ιστορικός-Εκδότης

Νεκτάριος Κατσιλιώτης

Ιστορικός - Εκδότης

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *