Η εμφάνιση της ελληνικής αστικής τάξης (1867-1909)

[inline:ast.jpg]
Αυτό που ανησυχούσε την ξενοκρατία,ήταν η άνοδος της αστικής τάξης.`Όπως
Αναφέρει ο Βουρνάς: «Τα ευρήματα της προόδου αυτής δεν είναι ασήμαντα κατά την
Αυγή της έβδομης δεκαετίας του 19ου αιώνα.Στον Πειραιά και τη Σύρο υπήρχαν ήδη
Ναυπηγεία που αναλάμβαναν τη ναυπήγηση πλοίων μέχρι 600 τόννων.Στα ίδια
Ναυπηγεία κατασκευάζονταν και οι λέβητες των μηχανών.Στη Σύρο την ίδια εποχή
Κατασκευάζονταν οπισθογενή πυροβόλα,υπήρχε δε και εργοστάσιο πλαστίγγων με
Ετήσια παραγωγή 2000 τεμαχίων από τα οποία 400 εξάγονταν στο εξωτερικό»
Σοβαρή ανάπτυξη γνώριζε και η εμπορική ναυτιλία: «Η ιστιοφόρος ναυτιλία,
Που ως τα μέσα της δεκαετίας 1860-1870 παρουσίαζε μια εκπληκτική άνοδο
Δεν μπορούσε να συναγωνιστεί την ατμοκίνητη ναυτιλία των ευρωπαικών χωρών.
Σε ελάχιστο σχετικά χρονικό διάστημα το κενό καλύφθηκε από `Ελληνες πλοιοκτήτες
Από τη Διασπορά οι οποίοι αγόρασαν στην αρχή μεταχειρισμένα ατμοκίνητα εμπορικά πλοία που τα παραχωρούσαν σε έμπειρους καραβοκύρηδες,συνήθως μ’ένα ποσοστό κέρδους»
Η ανάπτυξη εθνικής αστικής τάξης στην Ελλάδα θα είχε ως αποτέλεσμα όχι μόνο να προχωρούσε η χώρα σ’ένα ταχύ εκδημοκρατισμό που θα έφερνε τα λαικά στρώματα πιο κοντά στην εξουσία,αλλά και το ελληνικό κεφάλαιο να απειλήσει
Τις θέσεις των Μ.Δυνάμεων στην Μ.Ανατολή με πιθανό αποτέλεσμα τη διατάραξη
Του εδαφικού και οικονομικού κατεστημένου στην Οθωμανική Αυτοκρατορία.
Νεκτάριος Κατσιλιώτης
Ιστορικός-Εκδότης

Νεκτάριος Κατσιλιώτης

Ιστορικός - Εκδότης

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *