Λάδι στη Γερμανία

[inline:ld.jpg]
Οι περισσότεροι παραγωγοί ονειρεύονται ότι θα ταξιδέψουν τα προϊόντα τους σε όλο τον κόσµο, αγνοώντας ουσιώδη προαπαιτούµενα. «Κατ’ αρχάς, για να συνεργαστείς µε εθνική αλυσίδα σούπερ µάρκετ στη Γερµανία, όπως η Lidl και η Aldi, πρέπει να έχεις µεγάλη παραγωγή (η ελάχιστη ποσότητα για έναν οινοποιό αγγίζει τα 200.000 µπουκάλια ετησίως)», εξηγεί ο Γερµανός Ραλφ Ούρµπαν, ιδιοκτήτης της Wine and nature, µιας εταιρείας στο Αµβούργο που συνεργάζεται µε Ελληνες οινοπαραγωγούς. «∆εύτερον, τα περιθώρια κέρδους, αν δεν έχεις βιοµηχανική παραγωγή, είναι εξαιρετικά συµπιεσµένα. Η ακριβότερη φιάλη στα µαζικά υπερµάρκετ δεν ξεπερνάει τα 4,5 ευρώ. Γι’ αυτό, εγώ θα συνιστούσα καταστήµατα που ενδιαφέρονται περισσότερο για τη γαστρονοµία, όπως είναι η Metro ή µικρότερα ντελικατέσεν· εκεί οι τιµές είναι ανάλογες της ποιότητας των προϊόντων».
Επίσης απαιτείται µια σηµαντική επένδυση στα κανάλια διανοµής και στην προώθηση του προϊόντος. «Για να σε συµπεριλάβει η Metro στη λίστα της, ζητάει 5.000 ευρώ ως εγγύηση. Αν το προϊόν σου δεν “τραβήξει” το πρώτο εξάµηνο, το βγάζει από το ράφι και δεν σου επιστρέφει τα χρήµατα. Επιπλέον, κάθε χρόνο επιβαρύνεσαι το λιγότερο µε 15.000 ευρώ για προωθητικές κινήσεις. Οσο περισσότερα ξοδέψεις στην προβολή, τόσο καλύτερα για σένα. Αλλιώς το µπουκάλι σου θα συνωστίζεται στο τελευταίο ράφι και δεν θα του δίνει σηµασία κανείς», σηµειώνει ο Ραλφ. Συν τοις άλλοις, στα έξοδα πρέπει ακόµη να υπολογιστούν η αµοιβή της µεταφορικής εταιρείας και το υψηλό ποσοστό του εισαγωγέα (µ.ό. 30% επί του τζίρου), τον οποίο είναι δύσκολο να αποφύγεις – τουλάχιστον στην αρχή.
Μια εξαιρετική πρώτη ύλη δεν συνεπάγεται ότι θα ανοίξουν διάπλατα οι αγορές του εξωτερικού. «Το πιο βασικό είναι να πραγµατοποιήσεις έρευνα αγοράς και κατόπιν να εξασφαλίσεις τη διανοµή. Αν δεν έχεις µελετήσει σε βάθος τις καταναλωτικές συνήθειες του κοινού που σκοπεύεις να προσεγγίσεις, δεν θα µπορέσεις να δηµιουργήσεις το χαρακτήρα του προϊόντος σου», εξηγεί ο ∆ηµήτρης Ανδρέου, ιδιοκτήτης της εταιρείας επικοινωνίας New Communication στη Θεσσαλονίκη, η οποία εξειδικεύεται στο σχεδιασµό και στην προώθηση αγροτικών προϊόντων. «Κέντρο σου πρέπει να είναι ο πελάτης, όχι εσύ. Είναι απίθανο να αγοράσει ο ξένος το προϊόν σου, ακόµη και αν είναι έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, αν δεν µπορεί να προφέρει την επωνυµία του, που είναι το οκτασύλλαβο επώνυµο του παραγωγού».

Πηγή:Καθημερινή

Νεκτάριος Κατσιλιώτης

Ιστορικός - Εκδότης

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *