Ο Λιουτπράνδος στην Κωνσταντινούπολη

Ο Λιουτπράνδος στην Κωνσταντινούπολη
Γιώργος Σπιριλής
[inline:lt.jpg]
«Ο Βυζαντινός ηγεμόνας (Νικηφόρος Φωκάς) δηλώνει: «Ο Πάπας είναι ανάγωγος.
Αγνοεί ότι ο άγιος αυτοκράτορας Κωνσταντίνος μετέφερε εδώ το σκήπτρο,τη
Σύγκλητο και ολόκληρο τον ρωμαικό στρατό,αφήνοντας στη Ρώμη μόνο ευτελείς
Υποτελείς».Ο Πρεσβευτής Λιουτπράνδος ανταπαντά: «Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι
Ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος ήρθε εδώ.Αφού όμως αλλάξατε γλώσσα,ήθη και
Ενδυμασία,ο Παναγιώτατος Πάπας θεώρησε ότι εξίσου σας απαρέσκει ο όρος Ρωμαίοι».
Και καθώς ο Νικηφόρος Φωκάς δηλώνει ότι ο `Οθων δεν είναι ούτε αυτοκράτορας ούτε
Ρωμαίος αλλά ίσα ίσα ένας βάρβαρος βασιλιάς με τον οποίο θα ήταν αδύνατο να παντρευτεί μια αυτοκρατορική πριγκίπισσα,Ο Λιουτπράνδος συμπλήρωσε: «Εμείς,
Λομβαρδοί,Σάξονες,Φράγκοι,Λοθαρινοί,Βαβαροί,Σοηβοί,Βουργουνδοί,περιφρονούμε
Τους Ρωμαίους σε τέτοιο βαθμό που για να προσβάλουμε τους εχθρούς μας τους
Αποκαλούμε Ρωμαίους,καθώς η ονομασία αυτή περικλείει όλα τα ελαττώματα»
[Serge Berstein-Pierre Milza]

Ερμηνεία του κειμένου
Ανάμεσα στο Βυζάντιο και τη Δύση κατά τον 9ο και 10ο αιώνα παρατηρείται μεγάλη
Διάσταση που σταδιακά μεγαλώνει ,για να καταλήξει σ’ένα αγεφύρωτο χάσμα.Οι σχέσεις περιορίζονται στις εμπορικές συναλλαγές.Πολιτικά και Θρησκευτικά βρίσκονται
Σε διαρκή σύγκρουση.
Η στέψη του Καρλομάγνου (800) ως αυτοκράτορα θεωρήθηκε από το Βυζάντιο πρόκληση.Ο Πάπας επιλέγει να στηρίζεται μόνο στους Φράγκους που αποκτούν έτσι και
Θρησκευτική δύναμη.Με τον `Οθωνα `Α οι σχέσεις μπαίνουν σε νέα δοκιμασία,όταν αυτός επιτίθεται στις βυζαντινές κτήσεις της Ιταλίας και επιδιώκει να τις κατακτήσει μονίμως.Το πρώτο σχίσμα Ανατολικής και Δυτικής Εκκλησίας (επί Φώτιου),θα καταλήξει στο οριστικό σχίσμα του 1054

Νεκτάριος Κατσιλιώτης

Ιστορικός - Εκδότης

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *