Το σύγχρονο πανεπιστήμιο

Το σύγχρονο πανεπιστήμιο
Ανδρέας Κίντης
[inline:un.jpg]
Στη προσπάθεια να θεμελιώσουμε το πανεπιστήμιο στη σημερινή κοινή γνώμη,θα αναφέρουμε ακόμη ορισμένα μεγάλα ερωτήματα που απασχολούν τα άτομα και τις κοινωνίες και τα οποία δεν μπορούν να απαντηθούν από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές,όπως “ποιά είναι η αξία της
Ανθρώπινης ζωής;”, “ποιός είναι ο προορισμός του ανθρώπου;”, “Ποιός πρέπει να παίρνει τις
Μεγάλες αποφάσεις που επηρεάζουν τη ζωή και την ευτυχία των ανθρώπων;”, “Γιατί οι πολίτες
Πρέπει να είναι νομοταγείς ακόμη και στην περίπτωση που ο νόμος είναι αντίθετος μετα προσωπικά τους συμφέροντα;”. Ακόμη: “Πως πρέπει να διανέμεται το εθνικό εισόδημα μεταξύ των μελών της κοινωνίας; Σύμφωνα με τις ανάγκες τους ή ανάλογα με τη συμβολή του καθενός στη διαμόρφωση του εθνικού προιόντος;” Εάν δεχθούμε την τελευταία άποψη,που είναι η κρατούσα,τότε:”Ποία είναι και πως εκφράζεται η ευθύνη της κοινωνίας για την αξιοπρεπή διαβίωση των ατόμων,που για λόγους πέρα από την θέληση τους αδυνατούν να συμβάλουν στην παραγωγή εθνικού πλούτου;”.
Οι παραπάνω προβληματισμοί είναι δυνατόν να οδηγήσουν στη δημιουργία διλήμματος επιλογής ανάμεσα σε σπουδές με έμφαση στην επαγγελματική εξειδίκευση και σε σπουδές με
Ουμανιστικές κατευθύνσεις.Η προβολή ενός τέτοιου διλήμματος θα ήταν καταστροφική όχι μόνο για το μέλλον του ίδιου του πανεπιστημίου,αλλά και για την κοινωνία γενικότερα.
Για να μην φθάσουν τα πράγματα σ’ένα τέτοιο αδιέξοδο είναι ανάγκη να αναζητήσουμε κάποια
Ισορροπία μεταξύ στην επαγγελματική κατάρτιση και στην ανθρωπιστική παιδεία.Για να επιτευχθεί η επιθυμητή ισορροπία θα χρειαστεί να γίνουν σημαντικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών τόσο της ανώτατης παιδείας,όσο και των άλλων βαθμίδων της εκπαίδευσης.

Νεκτάριος Κατσιλιώτης

Ιστορικός - Εκδότης

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *