Η ελληνική πολιτική σκέψη

Η ελληνική πολιτική σχολή
Γεώργιος Δέπος
[inline:sf.jpg]
Αλλά είναι απαραίτητο να ορίσουμε πιο σφιχτά την ελληνικότητα.Ειδικά
Πολιτικό-κοινωνικές ροπές ο Ελληνισμός είχε; Ναι,αν και δεν θα βρεθούν
Αυτές στους προσωκρατικούς αλλά στη σχολή της Αθήνας.Στο «κράτος
Των Φιλοσόφων» του Πλάτωνα και στο διαπαιγωγικό κράτος του Αριστοτέλη.
Οι διάδοχοι αυτοί του Σωκράτη (Πλάτωνα και Αριστοτέλη) θα ήταν αδύνατο
Να φθάσουν στα συμπεράσματα τους χωρίς τη βασική θεωρία του ιδεολογικού
Γενάρχη τους: `Ότι η ανάπτυξη της ηθικής (αρετής),και κατά συνέπεια κάθε
Συνέπεια κάθε κοινωνική πρόοδος,είναι αδύνατη δίχως τη γνώση.Η θεώρια αυτή
Του Σωκράτη υπήρξε ο μυστικός υπόγειος διάδρομος,που οδήγησε από τη σκοτεινή
Αισθηματική διδασκαλία περί ηθικής της Ανατολής (Ινδίες,Μέση Ανατολή) στα φωτισμένα
Έλλογα συστήματα των άμεσων και απώτερων δυτικών μαθητών του.
Γιατί ο Σωκράτης ήταν ο πρώτος που μετέφερε την ηθική απ’την αμοιβή στο νου.
Πάντως έξω απ’τις πρακτικές προσπάθειες που έκανε ο Πλάτωνας στη Σικελία,για
Εφαρμογή εκεί του πολιτικού συστήματος φαίνεται πως υπήρξε κι άλλη μια προσπάθεια,
Πολύ μεγαλύτερης κλίμακος,προς εφαρμογή του ελληνικού αυτού πολιτικού και ιδανικού
Ιδανικού.Είναι ολόκληρο το έργο του μεγάλου μαθητή του Αριστοτέλη,του Μεγάλου Αλέξανδρου
Για μια οικουμενική (ελληνοκεντρική) παγκόσμια επικράτεια.

Νεκτάριος Κατσιλιώτης

Ιστορικός - Εκδότης

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *