Η καταστροφή της Κορίνθου

Η καταστροφή της Κορίνθου
Περικλής Ροδάκης
Στο μεταξύ το Συνέδριο των Αχαιών εκλέγει το Διαίο και με αυτόν θα επέλθει η καταστροφή της
Κορίνθου.Ο Διαίος ως συνεχιστής της πολιτικής του Καλλικράτη,δεν έχει σχέση με τα σχέδια του
Κριτόλαου και των οπαδών του Σκιπίωνα.Αγνοεί το παιγνίδι των Μέτελλου-Κριτόλαου.Τα πνεύματα των Αχαιών έχουν εξαγριωθεί.Πνεύμα πολέμου κατέχει τους πάντες.Ο Δίαιος παρασύρεται στη μέθη αυτού του πνεύματος και δεν κλείνει συμφωνία με το Μέτελλο.Δεν ξέρει
Ότι έρχεται ο Μόμμιος.`Ισως να παίζει ρόλο και ο γνωστός Ρωμαίος Ορέστης που έχει σταλεί
Από πρίν εδώ ως κριτής της Συμπολιτείας.Ο Ορέστης είναι της παράταξης του Κάτωνα και δεν
Αποκλείεται να παρεμβαίνει στο Διαίο.Ο Παυσανίας (“Ηλειακά” `Β 15) υποστηρίζει ότι ο Διαίος
Αντιστέκεται και δε συμβιβάζεται με το Μέτελλο από ανοησία.
Ο Μόμμιος συγκεντρώνει 23.000 πεζικό και 3.500 ιππικό από τις ελληνικές πόλεις.`Ενα ελάχιστο τμήμα είναι Ρωμαίοι.Στον Ισθμό συγκρούονται απλώς `Ελληνες,με τη διαφορά ότι η
Μια παράταξη πολεμάει για λογαριασμό των Ρωμαίων και η άλλη για τα συμφέροντα μιας ολιγαρχίας που πρώτη έφερε για προστάτες της τους Ρωμαίους και τώρα το μετάνιωσε.`Υστερα από μερικές μέρες αναμονής και αψιμαχιών,ο Μόμμιος με τους `Ελληνες στρατιώτες του ανατρέπει την άμυνα του Διαίου.Ο Διαίος αντί να κλειστεί στα τείχη της Κορίνθου και να
Διαπραγματευτεί,εγκαταλείπει τα πάντα και τρέχει αλλόφρονας στην πατρίδα του την Μεγάπολη.Ξέρει ότι έχασε το παιγνίδι και δεν θέλει να πέσει στα χέρια των Ρωμαίων.Στη Μεγάπολη έσφαξε τη γυναίκα του για να μην πέσει στα χέρια των Ρωμαίων και ο ίδιος αυτοκτόνησε με δηλητήριο.
Ο στρατός του Μόμμιου υπακούει στις διαταγές της Συγκλήτου που εφαρμόζει την τρομερή της
Απόφαση να μεταβάλει την Κόρινθο σε δημόσιο αγρό.`Οσοι άνδρες έμειναν μέσα στην πόλη και
Δεν σκόρπισαν μαζί με τους ηττημένους Αχαιούς σφάχθηκαν μέχρι ενός.Τις γυναίκες τις πούλησε στα σκλαβοπάζαρα και τους δούλους τους πήρε για λάφυρα.Στα σκλαβοπάζαρα πουλήθηκαν μικρά παιδιά.Τα τείχη της πόλης καταστράφηκαν και γκρεμίστηκαν τα σπίτια.Τα έργα τέχνης μεταφέρθηκαν στη Ρώμη και στόλισαν τα ιερά.

Νεκτάριος Κατσιλιώτης

Ιστορικός - Εκδότης

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *