Η παγκοσμιοποιημένη διδασκαλία

Η Παγκοσμιοποιημένη διδασκαλία
Χρήστος Κατσίκας
[inline:sb.jpg]
Σύμφωνα με το σχολικό ιστορικό εγχειρίδιο Β Λύκειου,η Βενετική και Οθωμανική κυριαρχία στον Ελληνικό χώρο παρουσιάζεται με την εξής εξωραιστική εικόνα: «Ορισμένες περιοχές του Ελλαδικού χώρου εξακολουθούσαν να βρίσκονται υπό
Βενετική κυριαρχία και μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453.Στα εδάφη αυτά οι Βενετοί επέβαλαν το δυτικό φεουδαρχικό σύστημα προσαρμοσμένο στις τοπικές συνθήκες.Υπήρξαν όμως αντιστάσεις των πληθυσμών».Αντίστοιχα: «Στις τουρκοκρατούμενες περιοχές οι κατακτημένοι λαοί της Βίβλου (Εβραίοι,Χριστιανοί),
Σύμφωνα με το ισλαμικό δίκαιο μπορούσαν να συνάψουν συνθήκες που τους επέτρεπαν
Να διατηρήσουν την εσωτερική τους οργάνωση.Με τον τρόπο αυτό οι Χριστιανοί
Εξασφάλισαν ατομικές,οικονομικές και θρησκευτικές ελευθερίες έναντι ορισμένων
Υποχρεώσεων,όπως η καταβολή ποικίλων φόρων στο Οθωμανικό κράτος».
Στις σελίδες της σχολικής ιστορίας ευδοκιμεί η υποταγή σ’ένα παρόν που θεωρείται
Αυτονόητο και δεδομένο (Εξάρτηση της Ελλάδος από την Τουρκία στα διεθνή γεωπολιτικά πλαίσια),ενώ συγχρόνως εκχερσώνονται τα ερωτήματα που υπονομεύουν
Αυτή την εικόνα (Η αντίσταση του λαού στην τουρκική τάξη πραγμάτων μέσα από την
Κλεφτουργιά και την λαική Ορθοδοξία)

Νεκτάριος Κατσιλιώτης

Ιστορικός - Εκδότης

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *